Na stronie wykorzystujemy Cookies, między innymi w celach statystycznych. Akceptuję Cookies.
Korzystamy z Cookies. Akceptuję Cookies.
  • Poprawki raportów
  • Poprawki pliku JPK
Duplikat faktury domyślnie wystawiany jest z aktualną datą. Aby ją zmienić należy w oknie, gdzie jest możliwość wydruku dokumentu kliknąć na lupę (podgląd), a następnie na „Zapisz” i wybrać format .doc lub .xls.
W celu zmiany koloru wybranych dni na grafiku należy przejść do menu Narzędzia → Edytor stałych słownikowych → Święta. Następni wypisujemy nazwę okresu, wybieramy daty oraz kolor.
  • Nowe parametry rezerwacji do potwierdzeń + konfiguracja
  • Poprawki faktur proforma
  • Aktualizacja mechanizmu wysyłki wiadomości za pomocą Gmail
  • Poprawka wyświetlania planów cenowych na małych wyświetlaczach
  • Poprawka pól własnych rezerwacji
  • Poprawka Rejestru sprzedaży VAT
  • Poprawka wysyłania potwierdzeń rezerwacji
Istnieją dwa sposoby na przywrócenie pierwotnego wyglądy grafiku, które zależą od przyczyny zmiany.
  1. Jeśli grafik wyświetla dodatkowe statusy rezerwacji, należy przełączyć zakładkę w okienku ze statusami (prawy dolny róg okna) na "Status rezerwacji".
  2. Jeśli grafik wyświetla tylko rezerwacje grupowe, należy odszukać na pasku narzędzi w lewym dolnym rogu okna opcję "Filtr rezerwacji grupowych" i cofnąć zaznaczenie.
  • poprawki i modyfikacje raportów: Sprzedaży VAT, Raportu kasowego
  • skaner dowodów osobistych ComboScan pobieranie dodatkowych danych z urządzeń licencjonowanych.
  • drobne modyfikacje raportów
  • możliwość usuwania archiwalnych rezerwacji
  • poprawka wystawiania dokumentów kasowych
  • poprawka wystawiania dokumentów kasowych w oknie rezerwacji
  • poprawka edycji faktur korygujących
  • poprawka raportu "Rejestr sprzedaży VAT"
  • poprawka grupowej zmiany czystości pokoi przy kilku obiektach
  • zabezpieczenia i poprawki synchronizacji z Booking.com, YieldPlanet, ProfitRoom
  • poprawki zliczania liczby pokoi w raporcie GUS1 dla hosteli
  • ComboScan poprawki dla modułu Campingowego
  • poprawka wydruku raportu posiłków
  • poprawka domyślnych pozycji na fakturze wystawionej z rezerwacji
  • poprawka modułu posiłków
  • modyfikacje i poprawki raportów
  • poprawka pobierania rezerwacji z Booking.com
  • modyfikacje i rozbudowa raportów
  • poprawki stawki VAT 99,99
  • moduł zaplanowanych kosztów napraw w pokojach
  • zabezpieczenie synchronizacji z HotelSystems
  • optymalizacja pobierania rezerwacji do grafiku
  • optymalizacja uruchomienia programu oraz edycji rezerwacji
  • poprawki modułu statystyk
  • przyśpieszone otwieranie okna z edycją klienta
  • inne drobne poprawki
Aby pobrać TeamViewer należy kliknąć tutaj.
  1. Program TeamViewer należy pobrać ze strony internetowej z zakładki Pobierz.
  2. Jeśli nie uda się tego wykonać program jest także dołączony do programu KWHotel. W tym celu należy uruchomić oprogramowanie KWHotel, gdzie u góry w menu Pomoc należy kliknąć pozycję "TeamViewer Support".
  3. Innym rozwiązaniem jest również uruchomienie samej aplikacji TeamViewer znajdującej się w katalogu instalacyjnym programu KWHotel. Najprościej zrobić to klikając prawym klawiszem myszki na skrót do programu KWHotel na Pulpicie, wybierając opcję "Właściwości" i później, zależnie od wersji Windowsa, albo "Otwórz lokalizację pliku" albo "Znajdź element docelowy". Gdy otworzy się folder wystarczy znaleźć i uruchomić plik "kajware_support" (aplikację z niebieską ikonką) - to jest właśnie wersja TeamViewera programu KWHotel.
  4. Alternatywnie, można sprawdzić również katalog KWHotel w domyślnej ścieżce C:\Kajware\KWHotel w poszukiwaniu wyżej wymienionego pliku.
Czasem zdarza się, że program antywirusowy blokuje oprogramowanie KWHotel. Aby uniknąć problemów należy przed ściągnięciem wyłączyć na chwilę program antywirusowy lub dodać program KWHotel do aplikacji zaufanych.
Najprawdopodobniej został usunięty program do ich odczytu. Zainstaluj oprogramowanie RaportViewer klikając tutaj.
Najczęściej spotykanym problemem jest brak programu Report Viewer 2005 i 2008 na komputerze klienta. Wystarczy pobrać niezbędne pliki, które znajdują się tutaj: Report Viewer 2005 i Report Viewer 2008.
Gdy wyskakuje błąd podczas wczytywania licencji należy spróbować jeszcze raz skopiować (nie przepisywać, ale skopiować) dane podane w wiadomości e-mail. Jeśli program dalej wyświetla błąd należy wczytać licencję z pliku .xml przesłanego w załączniku. W tym celu należy plik licence.xml zapisać na Pulpicie, a w programie KWHotel kliknąć Wczytaj klucz > Importuj z pliku i wybrać zapisany plik. Jeśli powyższe operacje zawiodą prosimy o kontakt telefoniczny.
Jeśli pojawia się błąd to znaczy, że jest problem z połączeniem internetowym lub samą bazą danych. Przed kontaktem z firmą gdzie została wykupiona baza danych należy:
  1. Rozłączyć i powtórnie połączyć wi-fi.
  2. Wypiąć i wpiąć kabel internetowy (zarówno przy komputerze jak i ruterze).
  3. Zrestartować ruter.
  4. W systemie Windows kliknąć Diagnozuj.
  5. Zaktualizować program do wersji Beta w menu Pomoc.
Jeśli wszystkie powyższe kroki nie przyniosą rezultatu prosimy o kontakt telefoniczny, jeśli baza danych została wykupiona w naszej firmie. W przeciwnym wypadku należy skontaktować się z dostawcą bazy danych.
Opis konfiguracji drukarki fiskalnej znajduje się tutaj. Opis diagnozy problemów z drukarką znajduje się tutaj.
  • Możliwość bezpośredniej synchronizacji z Booking.com i eHoliday.
  • Nowy moduł dodatkowych Usług działający na godzinowych grafikach rezerwacji (więcej informacji w dziale Instrukcja).
  • Możliwość tworzenia własnych potwierdzeń rezerwacji, a także innych dokumentów, np. podziękowania (Narzędzia › Konfiguracja › E-mail › Strona 2 › Konfiguracja automatyzowanych potwierdzeń rezerwacji)
  • Możliwość edycji treści e-maila wysyłanego klientowi wraz z potwierdzeniem rezerwacji (Narzędzia › Konfiguracja › E-mail › Strona 2 › Edycja treści wiadomości zawierającej potwierdzenie rezerwacji)
  • Zaawansowany moduł Planów Cenowych (opis działania w dziale Instrukcja).
  • Automatyczne wysyłanie raportów na podane adresy e-mail (Narzędzia › Konfiguracja › E-mail › Strona 3).
  • Rozbudowanie modułu posiłków z możliwością zarządzania zmianami na stołówce wraz z godzinami, oraz tworzenia własnej bazy posiłków (Narzędzia › Konfiguracja › Posiłki).
- Możliwość automatycznego sprawdzania klienta lub numeru VAT UE (z systemem VIES).
- Możliwość wyświetlania pokoi ze wszystkich hoteli na tym samym grafiku (w przypadku korzystania z wielu licencji).
- Ulepszone ustawienia Wyglądu Dokumentów (Narzędzia → Konfiguracja → Wygląd Dokumentów).
- Ulepszenia Modułu Użytkowników (możliwość przypisania różnych uprawnień różnym grupom Narzędzia → Konfiguracja → Użytkownicy).
- Nowe raporty kasowe (w menu Raporty).
- Możliwość umieszczenia dodatkowych uwag na fakturze (Narzędzia → Konfiguracja → Faktury → Strona 3).
- Możliwość zmiany przedrostków w dokumentach księgowych (Narzędzia → Konfiguracja → Faktury → Strona 2).
- Możliwość wyłączenia wystawiania paragonów (Narzędzia → Konfiguracja → Faktury → Strona 3).
- Możliwość wydrukowania duplikatu faktury.
- Możliwość wpisania liczby wydanych kluczy klientowi (w oknie rezerwacji ikona klucza obok klienta).
- Możliwość uzupełnienia dodatkowych opisów pokoi (moduł Pokoje, zakładka "Zaawansowane").
- Bardzo rozbudowany moduł Historii zmian w rezerwacji (dostępne w oknie rezerwacji po kliknięciu na klawisz Historia).
- Poprawki błędów i ulepszenia stabilności.
- Poprawiona wydajność.
- Nowe raporty w menu Raporty.
- Dodatkowe, personalizowane statusy rezerwacji i klientów (w oknie rezerwacji oraz w oknie klienta).
- Możliwość dodawania własnych narodowości (w menu Narzędzia → Edytor stałych słownikowych → Edytor narodowości).
- Możliwość zaznaczenia świąt w kalendarzu w innym kolorze (w menu Narzędzia → Edytor stałych słownikowych → Święta).
- Możliwość dodawania rabatów i podatku tylko do rezerwacji.
- Możliwość przypisania dostępu do określonych hoteli dla każdego użytkownika (zmiana dla firm posiadających wiele obiektów noclegowych).
- Sprawozdania statystyczne – drobne poprawki i modyfikacje.
Instrukcja tworzenia własnej bazy pokoi tutaj.
Zaawansowana polityka cenowa w wersji 0.46 tutaj.
Zobacz również film klikając tutaj.

Zaawansowana polityka cenowa w wersji 0.47 tutaj.
Automatyczne wysyłanie potwierdzeń rezerwacji i raportów tutaj.
Instrukcja dotycząca potwierdzeń rezerwacji tutaj.
Konfiguracja drukarki fiskalnej i najczęstsze błędy tutaj.
Instrukcja do zarządzania zabiegami odnowy biologicznej i masażami tutaj.
Program KWHotel można zamówić klikając tutaj.
W ramach rocznej opłaty licencyjnej otrzymają Państwo oprogramowanie hotelowe wraz z opisanymi na stronie funkcjonalnościami, automatyczny dostęp do aktualizacji oraz 24h pomoc techniczną w przypadku awarii.
Firma KajWare oferuje bezpłatną 24h pomoc techniczną w przypadku awarii. Jeśli sprawa nie jest związana z awarią i nie wymaga natychmiastowej reakcji naszego supportu może zostać naliczona dodatkowa opłata, o czym poinformuje Państwa nasz pracownik.
Dane firmy nie mogą być zmieniane we własnym zakresie. Aby je zmodyfikować, w programie KWHotel należy wybrać menu Zamówienia (ikona monet), wprowadzić nowe dane, zaś w uwagach dopisać "Aktualizacja danych". Po wysłaniu takiego zamówienia, nasz konsultant zmodyfikuje Państwa licencję i odeśle z powrotem na autoryzowany adres e-mail (podany podczas składania zamówienia).
W takim przypadku tracą Państwo jedynie dostęp do samego programu, lecz wszystkie dane pozostają nienaruszone. Zapisaną bazę danych można wgrać do bezpłatnej wersji KWHotel Free lub wykupić przedłużenie licencji na płatne wersje oprogramowania.
System rezerwacji on-line umożliwia dokonanie rezerwacji przez stronę internetową obiektu noclegowego. Klient dokonując rezerwacji ma możliwość zapłacić pełną kwotę lub zaliczkę (w zależności od ustawień). Po dokonaniu rezerwacji, jest ona wysyłana automatycznie do systemu KWHotel Pro. W programie następnie można przydzielić pokój. System rezerwacji on-line jest instalowany na Państwa stronie przez naszego informatyka. Więcej informacji na temat systemu znajduje się w dodatkowych funkcjonalnościach KWHotel Pro.
Server MySQL to serwer internetowy, na którym można umieścić swoją bazę danych, aby mieć do niej dostęp z każdego komputera z oprogramowaniem KWHotel Pro. Drugą opcją jest połączenie LAN-em, czyli wykorzystanie jednego komputera jako serwera do przechowywania bazy danych. Pozostałe komputery są podłączone do głównego komputera za pomocą sieci lokalnej. Ta opcja jest bezpłatna, jednak wymaga konfiguracji ustawień przez właściciela obiektu. Wersja KWHotel Standard posiada bazę danych instalowaną na danym komputerze, przez co nie wymaga instalacji serwera mySQL.
Serwer internetowy
+ Automatyczne wykonywanie kopii bazy danych (przez dostawcę hostingowego).
- Wymagane połączenie z Internetem (bez połączenia internetowego program nie działa).

Serwer lokalny
+ Brak konieczności połączenia z Internetem.
+ Szybsza praca komputerów w sieci lokalnej.
- Instalacja i konfiguracja serwera (po stronie właściciela)
- Ręczne wykonywanie kopii bezpieczeństwa bazy danych
- Zaawansowana konfiguracja rutera, aby komputery poza siecią mogły się łączyć z bazą w obiekcie (konfiguracja po stronie właściciela)
- Wolniejsza praca komputerów poza siecią lokalną
- Komputer-serwer z zainstalowaną bazą musi być uruchomiony, aby inne komputery mogły pracować
- Wymagany stały adres IP, aby korzystać z modułów dodatkowych KWHotel Web, KWHotel Mobile i KWHotel Booking Engine (rozwiązania te będą działały bardzo wolno)
Nie, program KWHotel Pro nie działa w chmurze, lecz pozwala na łączenie się z wielu stanowisk z tą samą bazą danych MySQL lub MS SQL (zlokalizowaną w Internecie). Istnieje także możliwość uruchomienia połączenia w obrębie tej samej sieci lokalnej.
Nie ma różnicy w funkcjonalnościach obu wersji, które oferowane są w cenie programu. Różnica wynika z ilości stanowisk. KWHotel Pro pracuje na dowolnej liczbie komputerów. KWHotel Standard ograniczony jest do jednego stanowiska.
W 2016 roku planujemy zastąpić aktualną wersję mobilną responsywnym rozwiązaniem webowym. Dzięki temu możliwość korzystania z grafiku rezerwacji, dostępna będzie także na Linuxie, Macu, czy iOS.
Oprogramowanie KWHotel Free jest w pełni darmowe. Po 30 dniach użytkowania program poprosi o rejestrację, która służy jedynie statystykom naszej firmy.
Nie ma ograniczeń w dodawaniu użytkowników. Aby stworzyć każdemu z nich konto należy w menu Narzędzia → Konfiguracja → Użytkownicy uzupełnić wszystkie dane oraz przydzielić uprawnienia.
Aby przygotować się do synchronizacji prosimy postępować zgodnie z instrukcją.
Jest to oprogramowanie/aplikacja (pośrednik) zarządzająca współpracą hotelu i systemów rezerwacji on-line tj. Booking.com, Expedia, HRS itp. Aby poznać działanie synchronizacji KWHotel’u i channel manager’a kliknij tutaj.
Tak, KWHotel zsynchronizowany jest z najpopularniejszymi programami gastronomicznymi na polskim rynku Foodsoft oraz Bistro firmy Symplex.
Oprogramowanie hotelowe KWHotel pozwala na import-eksport dokumentów do programów Symfonia, Optima, Fides, wFirma oraz WF-Fakir. Synchronizacja z programem Subiekt jest bardziej zaawansowana: przy wystawianiu faktur w KWHotel dokument otwiera się bezpośrednio w programie księgowym.
Niestety nie, drukarka fiskalna musi być fizycznie podłączona do danego komputera. Wyjątkiem są sieciowe drukarki fiskalne, które pozwalają na emulację portów drukarki na kilku komputerach.
Program KWHotel współpracuje z większością modeli dostępnych na polskim rynku. Wspierane są wszystkie drukarki, obsługujące jeden z protokołów: Posnet, Posnet Thermal, Elzab, Novitus, Innova. Nasza firma również prowadzi sprzedaż drukarek fiskalnych. W celu uzyskania oferty, prosimy o kontakt na biuro@www.kajware.pl
Wersja sieciowa KWHotel Pro umożliwia podgląd grafiku rezerwacji na telefonach i tabletach z systemem Android. Opcja KWHotel Pro Mobile jest dodatkowo płatna. W 2016 roku planujemy zastąpić aktualną wersję mobilną responsywnym rozwiązaniem webowym. Dzięki temu możliwość korzystania z grafiku rezerwacji, dostępna będzie także na Linuxie, Macu, czy iOS.
ODPOWIEDŹ Nasza firma proponuje system rezerwacji on-line na stronę obiektu noclegowego. Więcej informacji znajdą Państwo w dodatkowych funkcjonalnościach na stronie KWHotel Pro.
Oprogramowanie KWHotel współpracuje z wieloma zamkami hotelowymi, m.in. RentingLock, Tayama, Orbit, MaxBat, Hartmann Treso, Kaba oraz Betech.
Tak, program KWHotel współpracuje z terminalem firmy Polcard, umożliwiając automatyczne wysyłanie kwoty do zapłaty, bez konieczności wpisywania jej ręcznie.
Odpowiedź: Można samemu modyfikować wyglądy formatek, które opracowane są w programie Fast Report. Instrukcja znajduje się tutaj.

Na zlecenie klienta nasi informatycy również mogą przygotować spersonalizowany wygląd dokumentu, potwierdzenia rezerwacji czy karty meldunkowej. W tym celu prosimy o przesłanie wyglądu formatki w formacie .jpg, .doc, .docx lub .csv w celu jej wyceny na adres e-mail biuro@kajware.pl
W menu Narzędzia → Konfiguracja → Faktury → Strona 1 należy wpisać poprawną nazwę i kliknąć klawisz Zapisz.
W menu Narzędzia → Info hotelu należy uzupełnić nazwę banku oraz numer konta. Uwaga! Bez uzupełnienia nazwy banku (sam nr konta) informacje nie pojawią się na dokumentach.
Aby zmodyfikować kartę meldunkową, należy postępować zgodnie z instrukcją samodzielnego tworzenia i modyfikacji formatek.
W celu zbiorczego usunięcia informacji należy w menu Narzędzia → Konfiguracja → Pozostałe → Czyszczenie historii wybrać odpowiednią opcję.
Uwaga! Program czyści listy rezerwacji i dokumentów usuniętych do 2 dni przed aktualną datą.
Odpowiedź: Aby wystawić paragon do faktury, należy:
  • otworzyć fakturę do której chcemy wystawić paragon,
  • fakturę można otworzyć w oknie rezerwacji lub
  • w module Faktury Rachunki.
  • kliknąć „Zapisz”,
  • zaznaczyć „Wystaw paragon”,
  • kliknąć „Drukuj”.
Pojawi się nowe okno paragonu, które należy zapisać. Uwaga! Jeśli paragon zostanie wystawiony jako osobny dokument program policzy wpłatę podwójnie.
Aby umieścić własne logo na fakturze lub potwierdzeniu rezerwacji, należy utworzyć plik graficzny o nazwie "logo" - wymagany format to .jpg. Następnie kopiujemy ten plik do głównego folderu programu KWHotel → Doc → Pl (Domyślnie C:\Kajware\KWHotel\Doc\Pl). Aby sprawdzić wygląd logo należy otworzyć dowolny dokument. Jeśli logo jest zbyt duże/małe należy zmniejszyć/zwiększyć plik źródłowy.
Jeżeli chcemy poprawić stawkę VAT:
  1. Zerujemy pozycję, dla której chcemy wprowadzić poprawną stawkę VAT (w ilości należy wpisać 0).
  2. Poniżej jeszcze raz wpisujemy pozycję, którą chcemy poprawić. Pojawi się ona z odblokowanym polem VAT.
  3. Wprowadzamy prawidłowe wartości i zapisujemy korektę.
Tak. Automatyczne KP i KW dla faktur i/lub paragonów można ustawić w menu Narzędzia → Konfiguracja → Faktury → Strona 1.
W tym celu należy zmienić nazwę domyślnego asortymentu (np. Posiłki, Noclegi od/do itp.) w menu Narzędzia → Konfiguracja → Faktury → Strona 1.
Tak. Wyświetlanie automatycznych uwag (np. dane gościa, dane pokoju, data przyjazdu/wyjazdu i wiele innych) należy ustawić w Narzędzia → Konfiguracja → Faktury → Strona 2 → Wprowadź domyślny opis w uwagach na fakturze.
Wystarczy w menu Statystyki wybrać zakładkę „Mini rejestr sprzedaży”, a następnie kliknąć na „Eksport do pliku .csv (Excel)”
Załóżmy, że:
1 osoba: 150 zł
2 osoby: 190 zł
Różnica: 40 zł → wpisać tę kwotę jako „Osoba dorosła”

Cena bazowa: cena 1 osoba – różnica = 150 zł – 40 zł = 110 zł

Czyli:
Za 1 osobę: cena bazowa + cena za osobę: 110 zł + 40 zł = 150 zł
Za 2 osoby: cena bazowa + 2x cena za osobę: 110 zł + 2×40 zł = 190 zł
Użytkownik sam ustala od którego dnia będzie naliczał opłatę miejscową. W tym celu należy wejść do Narzędzia → Konfiguracja → Podatki → Opłata miejscowa.
Tak. W oprogramowaniu hotelowym KWHotel można dodać dowolne posiłki, a także zarządzać miejscami na stołówce. W tym celu należy wejść do Narzędzia → Konfiguracja → Posiłki.
Oprogramowanie KWHotel umożliwia edycję już istniejących, a także dodawanie nowych potwierdzeń rezerwacji przez samego użytkownika. Jeśli wolą jednak Państwo, aby potwierdzenie zostało wykonane przez naszego informatyka, prosimy o kontakt mailowy na biuro@www.kajware.pl
W tym celu należy otworzyć rezerwację, kliknąć na „Dodaj klienta” - obok imienia i nazwiska znajduje się żółty plus. Po jego wybraniu można dodać firmę do osoby prywatnej i obie informacje będą widoczne zarówno w oknie rezerwacji, jak i na grafiku.
Dokumenty wystawiane są na dane firmy, jednak w informacjach można automatycznie generować imię i nazwisko klienta.
W tym celu należy otworzyć Konfigurację → Faktury → Strona 2 → Wprowadź domyślny opis w uwagach na fakturze.
Przykład: Imię i nazwisko gościa: {guest_name}
Tak. Każdą rezerwację pojedynczą można dodać do rezerwacji grupowej. W tym celu należy:
  • otworzyć pierwszą rezerwację pojedynczą, którą chcemy dodać do grupowej,
  • w prawej części okna, w zakładce Pozostałe uzupełnić numer rezerwacji grupowej w przypadku, gdy chcemy rezerwacje pojedynczą dołączyć do już istniejącej grupowej, lub zostawić „0” i program otworzy okno nowej rezerwacji grupowej,
  • odczytać numer rezerwacji grupowej (pasek górny),
  • otworzyć kolejną rezerwację pojedynczą i w zakładce Pozostałe uzupełnić nr rezerwacji grupowej, do której ma ona zostać dołączona.
Aby wydrukować grafik rezerwacji należy ustawić widok, który chcą Państwo wydrukować. W tym celu należy użyć pasków „Liczba dni” oraz „Wysokość” w lewym dolnym rogu okna głównego. Program wydrukuje grafik widoczny na ekranie po kliknięciu na klawisz z ikoną drukarki.
Filtr umożliwia wyszukanie pokoi z fragmentem uzupełnionej nazwy. W polu należy wpisać przynajmniej dwa znaki (cyfry lub litery).
Filtr pokazuje tylko rezerwacje grupowe na grafiku. Po kliknięciu na jedną rezerwację, zostaną podświetlone wszystkie rezerwacje w danej rezerwacji grupowej.
Nie ma możliwości zmiany domyślnych statusów rezerwacji systemu. Jednak w tym celu firma KajWare stworzyła dodatkowe statusy rezerwacji, które mogą być dodane przez użytkownika programu. Aby stworzyć dodatkowy status należy otworzyć rezerwację pojedynczą, kliknąć zakładkę „Dodatkowy status rezerwacji” → „Edytuj statusy rezerwacji”. Po zapisaniu rezerwacji i przejściu w oknie głównym na zakładkę „Dodatkowe statusy rezerwacji” (w prawym, dolnym rogu) rezerwacje zmienią kolory zgodne z nadanymi, własnymi statusami.
Plany cenowe pozwalają na zaawansowane zarządzanie cenami pokoi połączonych w grupy (grupy pokoi, np. pokój pojedynczy, pokój dwuosobowy itp.). Prezentację planów cenowych znajdą Państwo tutaj.
Jeśli posiadają Państwo wersję KWHotel Pro z bazą w Internecie najczęściej kopie zapasowe wykonywane są raz na dobę przez dostawcę usług hostingowych. Jeśli Państwa baza jest w sieci lokalnej lub posiadają Państwo wersję jednostanowiskową KWHotel Standard to odpowiedzialność i wykonywanie kopii zapasowych leżą w Państwa gestii. Zaleca się wykonywanie kopii zapasowych na dysku przenośnym lub innym urządzeniu, co uchroni bazę przed zniszczeniem w przypadku awarii komputera.
Należy kliknąć menu Narzędzia > Edytor stałych słownikowych > Stawka VAT.
Przy PTU skonfigurowanym w drukarce jako "zw" (np. PTU_G) w polu nazwa należy wpisać "zw", a następnie wpisać wartość powyżej 100 (np. 101).
Przy wystawianiu dokumentu i wpisaniu w polu VAT wartości 101, program domyślnie na dokumencie umieści "zw". Wartość tą można również wpisać w domyślnym asortymencie (tworzonym w module Faktury Rachunki > Asortyment).
Dodatkowo można ustawiać inne skróty, jednak należy wziąć pod uwagę jak została skonfigurowana drukarka i czy posiada ona skrót, który chcemy wprowadzić.